In een luxe omgeving werken. - Reisverslag uit Bang Lamung, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu In een luxe omgeving werken. - Reisverslag uit Bang Lamung, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

In een luxe omgeving werken.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

02 September 2012 | Thailand, Bang Lamung

De eerste vier dagen van de afgelopen week ben ik bezig geweest in het huis van Nick Chilver uit Engeland en zijn drie Thaise kinderen.
Nick is vorig jaar gescheiden van zijn Thaise vrouw omdat die weer terug ging naar het Boeddhisme.
Ze wilde dus ook niet meer samen met Nick en de kinderen naar de internationale kerk gaan.
Hij heeft gelukkig een Thais echtpaar gevonden die zijn kinderen verzorgen, zodat ze gewoon in hun eigen huis kunnen blijven wonen.
Ed , zo heet de man van het koppel, brengt de kinderen 's morgens naar hun internationale school en haalt ze in de namiddag weer op.
Zijn vrouw doet de huishouding en zorgt ook voor het eten en wast ook de kleren.( zelfs mijn kleren !)
Ik slaap in het bed van Nick , hij slaapt bij zijn kinderen , ik voel me helemaal opgenomen in zijn gezin
Voor de kinderen ga ik nu hoogslapers maken en ik begin met de kamer van het meisje Jessica.
De andere kamers van de jongens wil ik doen, als ik in november weer naar Thailand terug ga.
Ik wil als gepensioneerde wel genieten van het leven in Pattaya-Naklua !
Op het strand kwam ik mijn Russische vriend weer tegen die ik een tijd niet meer gezien had, zijn naam is ook Nick, maar hij heet Gravez van zijn achternaam.( hij heeft een facebook pagina.)
Hij vertelde dat hij naar Phuket en Bali geweest was en ook weer terug naar Moskow om zijn paspoort opnieuw te verlengen.
Dan kan hij weer naar meer landen gaan om alles te bekijken, maar voorlopig blijft hij in Pattaya, zei hij.
Op ons strand zijn allemaal veiligheids-maatregelen genomen, naast de tsunami-toren die vol zit met sirenes, die afgaan als er te hoge golven op de zee worden gezien, zijn er nu ook hele stukken zee afgezet met rode en witte plastic drijvers.
De bedoeling is dat de boten en vooral die snelle waterscooters buiten de afgezette vakken blijven zodat de zemmers niet overvaren kunnen worden.
Kinderen vinden het prachtig en spelen met die afzetting, als was het speciaal voor hun gemaakt.

  • 02 September 2012 - 18:08

    Leendert Guijt:

    Dit bericht hoort thuis bij Pattaya for ever !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Samen met mijn kleindochter Sefanja op het strand van Katwijk aan Zee.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 113708

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 13 September 2012

Pattaya for ever !

21 Maart 2012 - 31 Mei 2012

Even terug in Nederland

Landen bezocht: