Weer terug in Pattya, Thailand. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Weer terug in Pattya, Thailand. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Weer terug in Pattya, Thailand.

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

14 Januari 2014 | Thailand, Pattaya

Woensdagavond ben ik veilig aangekomen in Bangkok. Rung heeft me bij het vliegveld afgehaald en in de taxi van haar neef zijn we naar Pattaya gereden. We waren heel blij om elkaar weer te zien, na meer dan een jaar !
Vrijdag kwamen Min en Mon bij ons op bezoek met hun moeder.
Wat waren die kinderen gegroeid ! Ze hebben het heel goed in het Kinderhuis van Jennifer en Jeremy Kraus in Jomtien. Hun moeder is voor een maand overgevlogen uit Oostenrijk, waar ze ze werkt.
Zondagmorgen zijn we met Min en Mon en hun moeder naar de samenkomst van de Internationale Evangelische Kerk gegaan in Pattaya.
De mensen daar waren ook erg blij om ons weer te zien en ze waren heel verbaasd toen ze zagen hoe goed Min en Mon er uit zagen !
In de middag zijn we naar het Kinderhuis in Jomtien gegaan om de kinderen terug te brengen.
De moeder van Min en Mon had kadoos voor haar kinderen gekocht, o.a. een badmintonspel, waarmee ze samen met Mon ging spelen.
We hebben binnen nog even met een leidster en een vrijwilligster uit Noorwegen gepraat en zijn toen met de moeder van Min en Mon naar de Makro gegaan in Jomtien. Daar hebben we boodschappen gedaan en gezien hoe ze daar de vis vers houden in een grote bak water !
Maandagmorgen ben ik met de Amerikaan Richard naar het Kinderhuis van Mercy Pattaya gereden.
Daar gingen we het werk opnemen dat we daar de komende tijd willen gaan doen.
Er moeten 8 stevige klerenkasten gemaakt worden voor in de slaapkamers van de kinderen.
(de oude kasten zijn van spaanplaat en al half gesloopt !)
Bij de werkplaats van het Kinderhuis waren Dave (uit Engeland) en Rik (uit Canada) al present.
Ze waren er al bezig met het uithangbord en het onderstel van een bed voor de bed-race die binnenkort weer in Pattaya gehouden wordt op de Beach Road.
Het Kinderhuis heeft nu ook een goede buitenverlichting aan de voorkant. Er wonen nu 33 kinderen en er is nu een Christelijk echtpaar uit Chiang Mai dat meehelpt met de verzorging van de kinderen.

  • 14 Januari 2014 - 05:53

    Leen Guijt:

    Beste mensen, mijn emailadres bij Hotmail.com is geblokkeerd en ik kan het niet meer gebruiken.
    ( Microsoft zegt dat ik nu een verdacht IP nummer heb ?!)
    Als je mij wilt emailen doe dat dan a.u.b op mijn gmailadres : leenguyt@gmail.com
    Anders kan je hieronder reageren.
    Mijn telefoonnr. in Thailand is : 0666927037146

  • 14 Januari 2014 - 14:12

    Minne Bouta:

    Hallo, Leen,

    Wij horen hier berichten van "politieke onrust" in Thailand, Bangkok wel te verstaan, maar de kans lijkt me groot dat jij daar weinig tot niets van gemerkt hebt of merkt. In 2005 arriveerden wij in Manila, Filippijnen, voor bezoek aan onze jongste zoon en hadden we de dag ervoor gehoord dat daar juist de staat van beleg was afgekondigd wegens activiteiten van guerillabewegingen in het binnenland; onze zoon WIST VAN NIETS. Je hoort ook vaak dat protesten zich concentreren op 1 of enkele plaatsen en dat je een paar honder meter verder al niets meer merkt; wat dat betreft is verslaggeving via de TV potentieel "misleidend" t.a.v. het grotere gebeuren. Het lijkt, oneerbiedig gezegd, wel op een Kerstmarkt in Duitsland: in de hoofdstraat kun je over de hoofdenlopen, 100 meter verder in een parallelstraat kom je bijna niemand tegen.
    Ik hoop dat je het weer naar je zin zult hebben in Pattaya.

  • 14 Januari 2014 - 15:36

    Leen Keur:

    Hallo Leen.Je bent dus weer op je plaats waar je je thuis voelt.Het allerbeste toegewest en we volgen je wel in al je doen en laten.gr leen en els keur.

  • 15 Januari 2014 - 05:03

    Leendert Guijt:

    Hallo Minne, hierin Pattaya is het rustig, er is hier niets te merken van de demonstraties in Bangkok.
    Bangkok ligt 130 kilometer noordelijker in Thailand.
    Alleen op de TV zie je de reportages ervan en natuurlijk praten de mensen erover, er steekt toch een beetje een verkiezingskoorts op.
    Mijn vriendin Rung heeft al een spandoek aan haar hek bij de straat vastgebonden.
    De volgende keer zal ik daar een foto van afdrukken.
    Het weer is hier alle dagen zonnig en rond de 30 graden. Er waait een lekkere zeebries en in de Golf van Thailand is het heerlijk om te zwemmen. Vriendelijke groeten van Leen.

  • 16 Januari 2014 - 09:15

    Leen Guijt:


    Hallo beste mensen,

    Mijn oude emailadres van Hotmail (l_guyt@hotmail.com) is weer in orde ! Dus het kan weer gebruikt worden.
    Microsoft heeft goed gereageerd op mijn email, waarin ik uitgelegd heb dat door de reis naar Thailand ik nu een ander IP nummer heb.
    Dat behoort bij de computer van mijn vriendin Rung en die verbinding gebruik ik tijdens mijn verblijf in haar huis in Naklua. Vriendelijke groet van Leen.

  • 18 Januari 2014 - 15:38

    Leen Guijt:

    Leuk Els en Leen, dat jullie mijn belevenissen in Thailand volgen ! Ook het allerbeste gewenst en ik wil elke week laten zien wat ik daar meemaak. Groeten van Leen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Samen met mijn kleindochter Sefanja op het strand van Katwijk aan Zee.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 113656

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 13 September 2012

Pattaya for ever !

21 Maart 2012 - 31 Mei 2012

Even terug in Nederland

Landen bezocht: