Relaxt weekje in Naklua en Pattaya. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Relaxt weekje in Naklua en Pattaya. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Relaxt weekje in Naklua en Pattaya.

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

20 Januari 2014 | Thailand, Pattaya

De afgelopen week heb ik een rustige tijd gehad omdat ik nog niet aan het werk kon voor het Kinderhuis van Mercy Pattaya.
Afgelopen maandag waren we daar naar toe gereden met Richard mijn Amerikaanse chauffeur en had ik een lijst gemaakt van het hout dat we nodig hebben om de klerenkasten te maken. Maar er was een probleem.
De Canadees Rik, die een pick-up auto bezit, had pas op vrijdag tijd om het hout te gaan halen bij de bouwmarkt.
Dus heb ik 4 dagen vrij gehad om leuke dingen te doen, lekker zwemmen en wandelen in de omgeving.
Ook ben ik naar de Thaise bank geweest, waar ik een bankrekening heb, om het mogelijk te maken dat ik voortaan alles op het internet kan regelen.
De berichten over de demonstraties in Bangkok worden steeds grimmiger, er wordt nu ook al met granaten gegooid, waardoor tientallen mensen gewond zijn geraakt. Mijn vriendin wint zich ook op over de politiek in haar land, ze vindt dat de stemming van 2 jaar geleden gerespecteerd moet worden. Toen heeft de volkspartij( de roodhemden) gewonnen en dat betwisten nu de geelhemden. (de middenstandspartij)
Zondagmorgen zijn we met Min en Mon en hun moeder weer naar de Internationale kerk geweest en hebben geluisterd naar de nieuwe Australische Pastor Allan met zijn vrouw. Er waren 4 jonge mensen die hun hart aan Jezus gaven, aan het eind van de dienst was er koffie en gebak ! Na de dienst zijn we met de grootmoeder van Min en Mon en hun moeder naar de Beach Road van Jomtien ( 3 km zuid van Pattaya) gegaan om daar onder party-tenten te eten bij een restaurant.
Daarna hebben we Min en Mon weer terug gebracht naar het Kinderhuis van Thrive Rescue, waar we nog even gepraat hebben met de leiding.
Toen hebben we Rung en de grootmoeder weer opgehaald bij het restaurant en zijn in een songtow (open taxi) weer naar huis gereden.
Maandagmorgen ben ik weer met Richard naar het Kinderhuis van Mercy Pattaya gereden en heb voor Garfield,die daar het jongste kind is,een handdoek meegenomen. Daar stond zijn naam op in het Engels, maar hij wilde dat de leiding ook zijn naam in het Thais erop zou zetten !
Vandaag kon ik wat werk verzetten, het hout was door Rik naar de werkplaats bij het Kinderhuis gebracht, morgen weer verder werken !

  • 20 Januari 2014 - 15:09

    Gerrit:

    Met je mee genoten door de foto's, hartelijke groet.

  • 20 Januari 2014 - 19:51

    Rina M:

    He leen te gek weer allemaal...
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
    Roan zit nog in Hong Kong...Hij komt eerst nog een maand naar Nederland en daarna gaat hij weer naar Thailand...
    Groetjes Rina

  • 20 Januari 2014 - 21:33

    Evert:

    Ziet er goed uit pa, have fun!

  • 21 Januari 2014 - 02:17

    Leen Guijt:

    Hallo Rina, leuk dat Roan nog steeds van plan is om naar Thailand te komen ! Het weer zal hier alleen maar warmer worden, nu is het 26 graden. Rung vindt het maar frisjes! Ze draagt nu een vest en kan
    niet bedenken dat het voor mij nu prachtig weer is. Vooral omdat ik nu aan het werk ben voor het Kinderhuis. Je moet ook de groeten hebben van Rung !

  • 22 Januari 2014 - 11:49

    Danielle:

    Hoi pap!

    Leuk om te lezen! Ben wel weer jaloers hoor.. lekker warm daar! garfield zal al wel weer gegroeid zijn of niet?
    Groetjes en Liefs Danielle

  • 22 Januari 2014 - 16:51

    Leen Guijt:

    Hoi Danielle,

    Het is hier een goede temperatuur om bij te werken. Van Rung heb ik nog een dubbele ventilator naar het werk meegekregen, die had ze uit een kapotte airco gehaald. De oude grote ventilator die ik op het werk had was verdwenen !
    Garfield is nog steeds dat kleine, kwikzilverachtige, goedlachse jongetje die hij meer dan een jaar geleden ook was. Hij deed gelijk de handdoek om zijn nek en liep naar zijn vriendje toe om die aan hem te laten zien.
    Deze week ben ik nu elke dag zo'n 5 uur bezig met de 8 nieuwe klerenkasten te maken voor de jongens en de meisjes van het Kinderhuis van Mercy Pattaya.
    Lieve groet van Pa Guijt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Samen met mijn kleindochter Sefanja op het strand van Katwijk aan Zee.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 113696

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 13 September 2012

Pattaya for ever !

21 Maart 2012 - 31 Mei 2012

Even terug in Nederland

Landen bezocht: