Demonstraties in Bangkok. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Demonstraties in Bangkok. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Demonstraties in Bangkok.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

25 Februari 2014 | Thailand, Pattaya

Bij ons hier in Pattaya merken we niets van de politieke onrust in Thailand. Maar toen Richard voor een bespreking met zijn advocaat naar Bangkok toe moest, heeft hij daar wat foto's gemaakt van de demonstranten. Die mensen willen dat deze (rode) regering vertrekt en dat hun (gele) partij aan de macht komt.
De huidige regering die onder leiding staat van de zus van de afgezette Taksin Shinawatra, Youngluck Shinawatra heeft de minium lonen 2 jaar geleden verhoogd van 200 Baht naar 300 Baht ( € 5,00 naar € 7,50 ) per dag.
Iets waar de middenstands partij (gelen) niet zo blij mee was en is !
Ook heeft de huidige regering de boeren een vaste prijs voor de rijst beloofd en hebben dus veel rijstboeren hun rijst verkocht aan de regering. Maar de meeste boeren hebben sinds oktober vorig jaar nog geen geld gezien van de regering voor hun ingeleverde rijst.
Vorige week waren de boeren uit centraal Thailand dan ook met meer dan 1000 tractoren en landbouwvoertuigen op weg naar het vliegveld bij Bangkok om daar te demonstreren.
Toen de regering hun beloofde dat ze deze week hun geld zouden krijgen, zijn ze terug gegaan naar hun farms in de regio.
In Bangkok houden de demonstranten in het centrum nog steeds een paar regeringsgebouwen bezet en zijn er al 6 doden gevallen.
De verkiezingen die nu gehouden worden stellen niet veel voor omdat ze erg tegengewerkt worden door de middenstandspartij.
Wij bidden voor een goede afloop van deze ongeregeldheden voor de mensen in Thailand en we gaan rustig door met onze werkzaamheden voor het Kinderhuis van Mercy Pattaya.
Vorige week hebben we hulp gekregen van Peter, een vrijwilliger uit Australie, die tuinier is, hij plant nieuwe struiken en mooie bloemen op het terrein van het Kinderhuis.
Ook de oude motor-grasmaaimachine heeft hij gerepareerd !
De klerenkasten zijn bijna klaar, ze moeten nog gelakt worden, dan kunnen ze bij de meisjes geplaatst worden.
De klerenkasten voor de jongens worden veel steviger en er komen geen deuren in, alleen een gordijn ervoor.
Ze moeten daar bij de jongens tegen een stootje kunnen !

• 26 Februari 2014 - 02:27

Leendert Guijt:

Om de foto's te zien moet je links een beetje omhoog gaan en op foto's klikken, de internetverbinding was niet zo goed gisteren !
    Warme groeten vanuit Pattaya Naklua van Leen Guijt