De koers wordt opnieuw uitgezet. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu De koers wordt opnieuw uitgezet. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

De koers wordt opnieuw uitgezet.

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

31 Maart 2014 | Thailand, Pattaya

Vorige week is dus de grote vergadering in het Mercy Pattaya Kinderhuis geweest waar besproken is hoe er verder gegaan moet worden.
De leiding die over de diverse projecten gaat wil het land dat achter het Kinderhuis ligt erbij kopen en daar nieuwe tehuizen op zetten .
Een huis voor mensen die uit de gevangenis komen om die te begeleiden naar een beter bestaan, door ze regelmaat en goede normen bij te brengen. In Thailand is er niet zoiets als een reclassering, dus de meeste mensen die de gevangenis verlaten vallen snel weer terug in hun oude fouten en zitten dan vlug weer achter de tralies.
Er wort ook een werkplaats bij dit huis voor ex-gedetineerden gebouwd zodat deze mensen daar een vak kunnen leren.
Het andere huis wordt een opvang voor alleenstaande moeders met hun kinderen, die hier in Thailand anders ook geen enkele ondersteuning krijgen.
De internationale kerk geeft in veel gevallen al hulp in de vorm van schoolboeken, schooluniformen, schooltassen en schoenen maar dat is in enkele gevallen niet genoeg !
Sommige moeders met hun kinderen wonen in hutjes langs de treinrails in Pattaya die bij elke windvlaag dreigen om te vallen !
Het kantoor van de Internationale Kerk, het Mercy Center leidt al meer dan vijf jaar de diverse projecten in en rond Pattaya.
Er is een manager uit Amerika bij de staf van het Mercy Center gekomen die al drie kinderhuizen in Thailand heeft opgezet en dus veel ervaring heeft.
Daar kunnen de leiders van de diverse projecten hun voordeel mee doen.
Richard en ik mogen voorlopig alleen nog passpiegels aan de deuren van de kasten voor de meisjes zetten en dan zijn we in het Kinderhuis de komende tijd uitgewerkt.
Dan ga ik eens kijken of ik ergens anders wat kan doen.

• 31 Maart 2014 - 17:06

Gerrit V/d V:

Hoi Leen, ik hoop dat ze weisheid hebben om dat op te zetten en het een niet te dicht bij het andere.
    En jij success verder, dat je je draai vind. Hartelijke groet, Gerrit

• 01 April 2014 - 02:16

Leendert Guijt:

Hallo Gerrit, de plannen zijn om niet alleen grond achter het Kinderhuis erbij te kopen maar ook een stuk grond aan de overkant van de straat.
    Daar willen ze het huis en de werkplaats voor de ex-gedetineerden neerzetten, dat is dus een eind buiten het ommuurde terrein van het Kinderhuis.
    Warme groeten terug, Leen.