Even naar Cambodja. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Even naar Cambodja. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Even naar Cambodja.

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

14 April 2014 | Thailand, Pattaya

Afgelopen dinsdag heb ik wat ze hier noemen een visa-run naar Cambodja gemaakt. Ik had gebeden dat het niet net als de vorige keer zou gaan, met 10 man in een busje in een sneltreinvaart naar de grens.
Nu gingen we met 3 man in een luxe wagen vanaf Pattaya met een normale snelheid over de snelwegen naar Cambodja.
We moesten alleen een Duitser ophalen in het zuiden, die 150 km boven het eiland Koh Chang aan de kust verbleef bij een vriend.
Doordat de bestuurder van de auto rustig reed kon ik gemakkelijk een gesprek aanknopen met deze Duitser, hij had daar 3 maanden gelogeerd en wilde over een maand weer terug naar Duitsland gaan. Daar moet hij weer een baan zoeken omdat hij als werkloze was weggegaan uit zijn land.
Aan de grens van Cambodja kreeg ik een stempel voor een drie maandelijks verblijf in Thailand, daar gebruik ik er maar twee van omdat ik begin juni weer in Nederland hoop te zijn.
Donderdag hebben we in Naklua bezoek gekregen van Roan Mooij die nu in Bangkok verblijft, waar hij aan het werk is voor zijn zaak. mrmedia.com
Deze zaak is gevestigd in Hongkong en samen met zijn vriend Mark runt hij deze business, ze maken o.a. websites en app's.
Rung heeft voor hem een kamer apart gehouden, waar hij ook op zijn laptop kon werken, waarna hij de volgende morgen tot 11 uur heeft geslapen.
We hebben die ochtend lekker bijgepraat en zijn daarna samen met de Songtaow (opstap-taxi) naar het eind van de Beach-Road gereden en toen door de Walking Street gelopen waar we op een terrasje bij de zee een paar biertjes gedronken hebben.
's Avonds is Roan met de taxi naar Bangkok terug gegaan, binnenkort wil hij weer naar Hongkong gaan !
Zondag was het een bewolkte dag en daarom ben ik naar Mini Siam gegaan, een soort Madurodam in Pattaya aan de ringweg.
Dit weekend is het Songkran , het nieuwjaarsfeest in Thailand en omringende landen , een feest dat drie dagen duurt en waarop veel met water wordt gespoten of gegooid !

• 14 April 2014 - 18:51

Leendert Guijt:

De laatste foto heb ik in onze straat gemaakt ! Zo hoor je dus Songkran (het nieuwjaarsfeest) te vieren , je giet water over de handen van de mensen uit je familie waarvoor je respect hebt.
    Dit zodat zij met schone handen aan een nieuwjaar beginnen en er veel regen en dus een goede oogst zal zijn voor hen. Daarbij houden zij geurige slingers van bloemen in hun handen uit eerbied voor Boeddha.
    Het feest is verandert in een spuit- gooi- en smijtpartij naar iedereen die in de buurt komt !
    Het is aan te raden om geld, mobieltjes en papieren in plastic zakken te wikkelen, voordat je die in je broekzakken stopt.

• 21 April 2014 - 12:07

Leen Keur:

In die warme omgeving is met water spuiten of gooien geen verkeerd idee.gr leen en els.

• 21 April 2014 - 15:07

Leen Guijt:

Het is ook niet heel erg, maar je bent op den duur tot op de draad nat, het water druipt van je af !
    Als je dus van plan bent om ergens binnen wat te gaan doen, dan moet je eerst weer naar huis gaan om droge kleren aan te trekken. Ik wilde samen met de neefjes naar het winkelcentrum Central gaan om ze daar op de zesde verdieping met de speelautomaten te laten spelen, dat is dus maar met een neefje gelukt.
    Rung en haar neefje lieten zich weerloos nat spuiten en gooien, ik ging samen met het andere neefje het water steeds uit de weg.
    Deze twee neefjes van Rung logeren deze zomervakantie tot begin mei bij ons in Naklua.

Warme groet vanuit Pattaya Naklua van Leen Guijt.