Pattaya Songkran 2014 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Pattaya Songkran 2014 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Pattaya Songkran 2014

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

21 April 2014 | Thailand, Pattaya

Afgelopen vrijdag en zaterdag waren speciale dagen voor Pattaya.
Hier deden ze de Songkran (het zomerfeest) dat in Thailand gehouden wordt op 15,16 en 17 april nog eens lekker over !
De burgemeester van Pattaya had de Beach Road afgesloten voor het verkeer en er aan allebei de kanten waterspuiten in de vorm van dolfijnen neergezet !
Rung en ik wilden over de Beach Road naar het winkelcentrum Central gaan met haar twee neefjes die deze zomervakantie tot mei bij ons in Naklua logeren.
Daar ik een beetje droog wilde blijven liep ik met een neefje op het voetpad van de Beach Road tussen de etens- en souvenierstalletjes door.
Rung ging met haar andere neefje op de rijbaan lopen, zodat ze allebei doornat gespoten en gegooid werden en elkaar ook nog kwijtraakten.
Het neefje is toen naar het huis van zijn vader toegelopen !
Met het andere neefje,dat ik Hallo noemde omdat ik zijn naam niet wist, ben ik met de roltrappen naar de zesde verdieping van het winkelcentrum gegaan. Daar heeft hij gespeeld op een speelautomaat dat met waterpistolen werkte waarmee je op een bewegend scherm objecten kapot moest spuiten om punten te krijgen en hij heeft zich daarmee erg geamuseerd. Hij speelde tegen een jongetje dat groter was dan hij en toch hij won elke keer !
Daarom heb ik hem Kampioen genoemd !
Als beloning gingen we samen naar een ijsco-stalletje van New Sealand waar we heerlijk ijs hebben gegeten.
Alleen kreeg het jongetje het koud door het ijs in zijn maag en de airco in het winkelcentrum en zijn we dus snel weer naar buiten gegaan. Daar hebben we een brommer-taxi opgezocht die ons voor 60 baht (€ 1,50) naar Naklua wilde brengen. Die reis hebben we samen zo goed als droog gemaakt.
Rung had het andere neefje al opgehaald met haar brommer bij het huis van zijn vader.
Ze vertelde dat het neefje dat ik bij me had Win heette, daarom was hij zo goed op de speelautomaat !

• 21 April 2014 - 16:42

Danielle :

Hoi pa. Ziet er gezellig uit hoor. Hier lekkere paasdagen met 22 graden. Op de camping in ommen. Groetjes

• 22 April 2014 - 02:07

Leen Guijt:

Hallo Danielle, mooie temperatuur, daar bij jullie ! Hier is het steeds boven de dertig graden.
    Het koelt natuurlijk wel lekker af, als je natgespoten wordt.
    De laatste drie foto's zijn van Nella Davidse uit Vlissingen die samen met haar zoontje Hero Songkran viert.
    Nella heeft hier in Pattaya het Tamar Center opgericht. Daar worden de prostituees opgevangen die uit dat leven willen stappen en daar
    wordt hun een fatsoenlijk vak geleerd, zoals kapster, werken in een restaurant of in een drukkerij. Ook wordt hun het evangelie verteld en kunnen de dames de Engelse taal leren.
    Lieve en warme groeten vanuit Pattaya Naklua van (O)Pa Leen Guijt.