Zomervakantie 2014 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Zomervakantie 2014 - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Zomervakantie 2014

Blijf op de hoogte en volg Leendert

28 April 2014 | Thailand, Pattaya

Omdat het nu zomervakantie is op alle scholen van Thailand zijn de twee neefjes van Rung door de week bij ons in huis. In het weekend gaan ze weer naar hun ouders toe.
Zo ging Rung afgelopen week op een dag met 3 van haar neefjes zwemmen in de zee en belde ze mij halverwege de dag op of ik er ook bij wilde komen. Ze waren vlakbij het strand waar ik ook altijd ga zwemmen.
Toen ik daar aankwam zei Rung even later dat ze het grootste neefje alvast naar huis toe wilde brengen op haar brommer. Ze was nog geen 5 minuten weg of het kleinste neefje kwam huilend het water uit, hij had met zijn hiel op iets scherps gestaan, er zat een snee in zijn hiel die flink bloedde ! Daar sta je dan als Falang (buitenlander) met je mond vol tanden ! Gelukkig was het meisje, dat ons de strandstoelen verhuurde, zo lief om het jongetje op te vangen en zijn voet te laten verbinden.
Rung was binnen 10 minuten weer terug en zo konden haar neefjes weer op de brommer naar huis vervoerd worden.
Voor de schrik heb ik er maar een pilsje bij gedronken op het strand.
Mijn vriend Amerikaanse Richard Haines zat vorige week nog steeds in Myamar, waar ze ook Songkran vieren !
Hij was daar dan ook flink nat gegooid, maar heeft toch mooie foto's kunnen maken van de tempels en de mensen daar, ik heb er een paar afgedrukt.
Afgelopen zondag heb ik hem weer de hand gedrukt in onze Internationale Kerk Encounter in Pattaya, misschien gaan we deze week weer aan de gang bij het Kinderhuis van Mercy Pattaya.

  • 28 April 2014 - 18:46

    Danielle:

    Wat een verhaal pa! Dat was vast ff schrikken. Lief dat het meisje even hielp. Ben weer benieuwd naar de verhalen over het kindertehuis. Hier lekker vakantie! Eerste koningsdag is gevierd hoor.
    Groetjes uit Zwolle

  • 29 April 2014 - 22:27

    Leen Guijt:

    Hoi Danielle, ja dat was even schrikken, gelukkig zijn de Thaise mensen heel behulpzaam. De neefjes heb ik , toen ik weer thuis kwam, een plastic flesje melk en een klein zakje chips gegeven voor de schrik.
    Hier verkopen ze kleine plastic flesjes melk van 15 cl. en kleine pakjes chips van 30 gram !
    En paar dagen eerder had ik ze glazen flesjes cola gegeven maar toen was er al een flesje na 5 minuten op de grond kapot gevallen. De dames in ons huis hebben mij toen verteld dat ik de neefjes beter melk in plastic flesjes kan geven !
    Er is denk ik wel een plastic-eiland in de Stille Oceaan dat je alleen aan Thailand kan toeschrijven, zoveel verpakken ze hier in plastic en zoveel plastic zakjes geven ze bij de winkels weg !
    De Koningsdag heb ik gedeeltelijk hier op BVN gevolgd, die zender heeft het de hele dag op de TV uitgezonden !
    BVN is het Beste Van Nederland en Belgie, wat je hier op de kabel kan ontvangen en waar ik in de avond meestal naar kijk.
    Zo blijf ik op de hoogte met de gebeurtenissen in ons kleine landje !

    Lieve en warme groeten vanuit Pattaya Naklua van (O)Pa Leen Guijt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Samen met mijn kleindochter Sefanja op het strand van Katwijk aan Zee.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 113698

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 13 September 2012

Pattaya for ever !

21 Maart 2012 - 31 Mei 2012

Even terug in Nederland

Landen bezocht: