De zomervakantie is voorbij. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu De zomervakantie is voorbij. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

De zomervakantie is voorbij.

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

13 Mei 2014 | Thailand, Pattaya

Deze week zijn de scholen weer begonnen en de twee jongens Win en Oah die bij ons logeerden werden weer opgehaald door hun ouders.
Ook in het Kinderhuis waren de kinderen weer blij dat ze weer naar school toe kunnen gaan, want het was de laatste weken wel erg warm in Thailand !
In de klaslokalen wordt de temperatuur wel op een goede manier geregeld door ventilatoren en airco's.
De grote kinderen zijn heel trouw gebleven in het besproeien van de paddenstoelen in het huisje achter het Kinderhuis.
Ze hebben al drie keer van de paddenstoelen geoogst en ze lekker bij de gebakken rijst opgegeten.
Vorige week ben ik weer aan het werk gegaan om een rijdend plateau te maken van 40 bij 40 cm voor een invalide vrouw die door diabetes haar voeten niet meer kan gebruiken. Door met gekruiste benen op het plateautje te zitten kan ze zich nu toch met twee stokken voortbewegen !
De verhogingen die ik voor de Thaise dames in de keuken heb gemaakt voldoen goed.
De keuken, waar die gebruikt worden, is op standaard hoogte (90 cm) gebouwd en dat is net iets te hoog voor de mensen die daar werken.
Door op het opstapje te gaan staan hebben ze er veel gemak van.
Zondag zijn we weer naar de Internationale kerk gegaan waar Pastor Allan uit Australie weer terug was, zijn vrouw was nog bij haar familie.
"Mijn vrouw had nog meer tijd nodig om afscheid te nemen in Australie "zei Pastor Allan Ward.
Voor de groeiende groep Russen, die elke zondag komen, wordt de dienst nu ook in de Russische taal vertaald op de koptelefoon.
Deze week ga ik o.a. een rijdend kasje maken om een platte TV en de spaarpotjes in te kunnen zetten, die ze gebruiken achter in de dienst bij de boekentafel.

• 21 Mei 2014 - 14:32

Minne Bouta:

Hallo, Leen,

(Ook) altijd maar druk, druk, druk.....of valt dat wel mee?
    We hadden het er vanmorgen juist over dat er zo veel dingen "te doen" zijn dat we wel eens vergeten om prioriteiten te stellen, en dat voelt niet altijd goed.

Zomervakantie van 28 april tot 13 mei???? Dat is niet wat wij een zomervakantie noemen. Hoe zit dat precies?

Momenteel is het hier een paar dagen boven de 20 graden, maar hoe dat zal zijn als jij weer terugkomt???

We zien je wel weer na onze vakantie die eind deze week van start gaat.
    Strekte gewenst met de laatste loodjes!

Groet,

Minne