Nog twee weken in Thailand. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Nog twee weken in Thailand. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Nog twee weken in Thailand.

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

19 Mei 2014 | Thailand, Pattaya

Deze laatste weken ga ik het nog druk krijgen, er staat nog wat werk op mij te wachten. Vorige week heb ik een rijdende kist gemaakt voor de Internationale kerk. Die hebben achter in de kerk een TV op de boeken tafel staan en die willen ze na afloop van de dienst samen met de spaarpotjes in een kist met een hangslot er op kunnen zetten.
Dit omdat de kerk de laatste tijd ook een nog dienst in een kleinere zaal op de 2e verdieping houdt. Deze dienst is speciaal bestemd voor Thaise mensen, er wordt in de Thaise taal gezongen en het Woord wordt alleen in het Thais vertaald. Er is wel een Engelse ondertiteling en ook daar wordt er een boekentafel opgesteld, zodat de kist met de TV van de 15e naar de 2e verdieping gereden moet kunnen worden.
Afgelopen week ben ik ook begonnen met de 5e hang-legkast voor de meisjeskamer van her Mercy Pataya Kinderhuis te maken.
Afgelopen zondag zijn we naar de Baptisten kerk in Jomtien geweest, daar zaten Min en Mon al op ons te wachten ! Rung had geregeld dat die twee daar ook zouden zijn. De ontmoeting was allerhartelijkst en er zijn veel foto's gemaakt. Mon had afgelopen jaar een aardig mondje Engels geleerd en vertelde dat ze het heel goed hadden in het huis van Thrive Resque in Jomtien. Ze wonen er nog steeds met dezelfde 5 kinderen en krijgen daar alles wat ze nodig hebben. Min heeft vriendschap gesloten met het andere oudere meisje dat in hun huis woont. Dit meisje speelt op een gitaar en Min zingt erbij, ze hebben begin mei voor het eerst opgetreden op een Gospel-bijeenkomst in Jomtien.
Na de bijeenkomst van de Baptisten was er gelegenheid om samen met de mensen daar een rijstmaaltijd te nuttigen, iets waar ik graag aan mee heb gedaan. Daar was ook een oude bekende van mij, een miljonair uit Noorwegen, Jan Malmo die een tweedehands Bavaria jacht gekocht heeft. Daar moet ook nog het een en ander aan gebeuren maar ik heb hem gezegd dat hij pas volgend jaar aan de beurt kan zijn !

• 19 Mei 2014 - 21:06

Gerrit Van De Velde:

Hoi Leen

• 19 Mei 2014 - 21:11

Gerrit Van De Velde:

Hoi Leen, leuke klulsjes. Kun je dat bootje niet naar Elburg laten komen om het daar te verzorgen.
    Doe ze daar de hartelijke groeten van je thuisfront. Dat wordt dus nog een paar dagen werken en genieten. Het ga je goed. Gerrit.

• 20 Mei 2014 - 14:30

Leern Keur:

Dan kun je je oude beroep weer ter hand nemen,mar waar ga je het uitvoeren,Tailant of Nederland?. Gr leen en els.

• 20 Mei 2014 - 19:07

Leen Guijt:

Hallo mensen, Jan is uit Noorwegen naar Thailand gekomen en woont hier al 8 jaar ! Die krijg je echt niet met zijn boot naar het frisse Europa ! Nee dat werk aan zijn boot zal hier moeten gebeuren in de droge en minder warme periode begin volgend jaar. Groeten van Leen.