Thailand in opschudding ! - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Thailand in opschudding ! - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Thailand in opschudding !

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

26 Mei 2014 | Thailand, Pattaya

Afgelopen donderdag heeft het leger in Thailand de macht gegrepen en de avondklok ingevoerd. Je mag tussen 22 uur en 5 uur niet meer buiten zijn. De winkels en de bars moeten dan ook gesloten zijn, de bars moeten zelfs al 's avonds om half tien sluiten zodat hun klanten nog op tijd thuis kunnen komen. Dit is natuurlijk een grote strop voor de Thaise middenstand !
Ook de TV en de radio stations waren tot zondag geblokkeerd door het leger, nu mogen ze weer uitzenden, alleen de politieke zenders zoals BBC en CNN zijn nog niet in de lucht.
Het internet is gelukkig buiten schot gebleven, alleen politieke uitzendingen die op You Tube waren geplaatst zijn er direct weer vanaf gehaald door het leger.
Hier in Pattaya merken we weinig van de coup van het leger, ja bij het stadhuis staan een groep ongewapende militairen op wacht.
De politiebureau's zijn ook door de militairen overgenomen en nu doen de politie agenten de hele dag niets anders dan het verkeer controleren.
Ze delen alleen geen bekeuringen uit, je krijgt alleen een waarschuwing als je iets verkeerd gedaan hebt. (b.v. zonder helm op een brommer rijden) De Thaise mensen lachen er smalend om !
Samen met mijn vriend Richard kon ik zonder problemen van en naar het werk bij het Kinderhuis rijden en daar heb ik de laatste hang-legkast voor de meisjes af kunnen maken.
Op zondag kregen Richard en ik een oorkonde voorin de kerk voor ons verrichte werk daar bij het Kinderhuis van het oude voorgangers-echtpaar Diana en Fred Doell. Dat was een verrassing voor ons beiden !
Op zondagmiddag zijn we naar het eiland Koh Larn gevaren om samen met de vriendin van Rung en haar vriend Mike te gaan vissen.
Toen de vissen begonnen te bijten moesten we jammer genoeg weer met de laatste boot om 17.00 uur van het eiland. De drie vissen die er gevangen waren hebben we samen, voor het huis van Lee en Mike, zondagavond op de BBQ gegrild, lekkerrrrr vers !

  • 27 Mei 2014 - 03:32

    Leen Guijt:

    Hallo allemaal, zo te zien heeft de censuur in Thailand ook bij mijn foto's ingegrepen.
    De vierde foto van de jongen met het protest bordje is zo bewerkt dat je dat protest niet meer kan zien.
    Het is toch wel beangstigend dat zoiets gebeurd ! Juist dan waardeer je de vrijheid die we in Nederland hebben heel goed. De mensen durven hier ook niet meer met rode of gele kleren aan naar buiten te gaan ! Dat zijn n.l. de kleuren van de twee politieke partijen hier. De roodhemden en de geelhemden.
    Gelukkig dat wij Christenen inwoners zijn van het Koningkrijk van God en wij ons boven de politiek kunnen verheffen. Vandaag(dinsdag) komt Nick Chilver mij ophalen om bij hem thuis een trap te maken.
    Deze week blijf ik bij hem logeren en kunnen we leuke gesprekken hebben over het geloof.
    Hij is ook een lid van de Internationale Kerk in Pattaya. De vorige keer dat ik in Thailand was ben ik ook bij hem aan het werk geweest in de slaapkamer van zijn dochter

    Tot ziens in Nederland ! Leen Guijt.

  • 27 Mei 2014 - 03:32

    Leen Guijt:

    Hallo allemaal, zo te zien heeft de censuur in Thailand ook bij mijn foto's ingegrepen.
    De vierde foto van de jongen met het protest bordje is zo bewerkt dat je dat protest niet meer kan zien.
    Het is toch wel beangstigend dat zoiets gebeurd ! Juist dan waardeer je de vrijheid die we in Nederland hebben heel goed. De mensen durven hier ook niet meer met rode of gele kleren aan naar buiten te gaan ! Dat zijn n.l. de kleuren van de twee politieke partijen hier. De roodhemden en de geelhemden.
    Gelukkig dat wij Christenen inwoners zijn van het Koningkrijk van God en wij ons boven de politiek kunnen verheffen. Vandaag(dinsdag) komt Nick Chilver mij ophalen om bij hem thuis een trap te maken.
    Deze week blijf ik bij hem logeren en kunnen we leuke gesprekken hebben over het geloof.
    Hij is ook een lid van de Internationale Kerk in Pattaya. De vorige keer dat ik in Thailand was ben ik ook bij hem aan het werk geweest in de slaapkamer van zijn dochter

    Tot ziens in Nederland ! Leen Guijt.

  • 29 Mei 2014 - 05:35

    Leen Guijt:

    Hoi mensen, de censuur heeft toch mijn 4e foto weer vrijgegeven.
    De avondklok is gelukkig op verzoek van veel mensen verkort.
    Je mag nu van 24.00 uur tot 4.00 niet buiten zijn, dat is ook beter voor de winkels, de horeca en de toeristen.
    Volgens de Thaise minister van toerisme zijn er als gevolg van de gebeurtenissen nu 20 % minder toeristen in Thailand.
    De TV zenders mogen weer hun normale programma's uitzenden, alleen politieke kanalen zoals CNN en BBC worden nog geblokkeerd door het leger.
    Het internet werkt normaal, het leger haalt wel alle politieke programma's direct van You Tube af !
    Veel rijstboeren hebben nu eindelijk hun geld gekregen voor de rijst die ze vorig jaar aan de regering geleverd hebben !
    Reizen is goed mogelijk in Thailand, er zijn hier en daar wel wegcontroles, je moet dus eerder van huis gaan als je ergens op tijd wil zijn.
    Op maandagavond moet ik er rekening mee houden om vroeg te vertrekken, als ik op tijd op het vliegveld van Bangkok wil zijn.
    Dinsdag hoop ik dan weer met een tussenstop van het vliegtuig van Etihad in Abu Dhabi op Schiphol te arriveren.
    Hartelijke en warme groet vanuit Thailand van Leen Guijt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Samen met mijn kleindochter Sefanja op het strand van Katwijk aan Zee.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 113684

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 13 September 2012

Pattaya for ever !

21 Maart 2012 - 31 Mei 2012

Even terug in Nederland

Landen bezocht: