Open dag in B' huizen. - Reisverslag uit Biddinghuizen, Nederland van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Open dag in B' huizen. - Reisverslag uit Biddinghuizen, Nederland van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Open dag in B' huizen.

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

21 Oktober 2014 | Nederland, Biddinghuizen

De mooie nazomer is nu voorbij, de herfst is begonnen ! Vorige week was er open dag bij het dierenpark De Scharrelberg in Biddinghuizen. Het was prachtig weer en ik ben er dus naar toe gefietst. Vroeger leverden we brood dat over was bij de voedselbank aan deze dieren maar ik hoorde dat ze nu elke vrijdag bij de bakker in Biddinghuizen brood konden halen voor de beesten.
Naast het dierenpark ligt de huisvesting van de padvinderij en daar waren ze bezig om een zendmast te bouwen zodat ze contact kunnen hebben met de padvinderij afdelingen van over de hele wereld.
De boeren in de omgeving zijn druk bezig met de oogst en Rijkswaterstaat is bezig met de sloten te verbreden en de oevers schuin te maken zodat beesten die in de sloot vallen er weer gemakkelijk uit kunnen klimmen.
De greppels langs de weg naar Biddinghuizen worden dicht gegooid omdat die toch altijd droog stonden.
De situatie in Thailand is nog steeds niet verandert, de soldaten zijn daar nog steeds aan de macht en dus valt iedereen er nu onder de krijgswet !
De politie bureaus zijn bezet door militairen en de stadhuizen worden ook bewaakt door hun. Verder zijn er regelmatig weg-controles overal !
Omdat ik daar niet zo blij mee ben, wacht ik af tot er weer een burger-regering is en ga ik dit jaar niet naar Thailand toe.
De verwachting is dat ze in Thailand begin volgend jaar verkiezingen houden en dat de situatie dan verbeterd.( volgens Thailandblog)

• 27 Oktober 2014 - 16:24

Leendert Guijt:

De video van Evert en Jonathan staat bij Mudmasters op.... (links)