De komende tijd allerlei dingen regelen. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu De komende tijd allerlei dingen regelen. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

De komende tijd allerlei dingen regelen.

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

07 April 2014 | Thailand, Pattaya

De afgelopen tijd zijn Richard en ik nog twee keer naar het Kinderhuis gegaan om diverse werkzaamheden te verrichten. Zo waren er een paar schrootjes aan de overstekende rand van het dak van het Kinderhuis losgelaten. Die heb ik weer vastgezet met spijkers en kit.
Ook heb ik een paar opstapjes gemaakt voor de Thaise dames die in de keuken voor het eten van de kinderen zorgen. Het aanrecht is op 95 cm hoog gebouwd (standaardhoogte) en dat is te hoog voor de kleine Thaise medewerksters die hun werk in de keuken moeten doen.
De Kinderen van het Mercy Pattaya Kinderhuis hebben twee jonge hondjes te verzorgen gekregen. Dat is heel leuk voor hen en deze hondjes zijn ook heel schattig om te zien !
Toen ik in de keuken van het Kinderhuis zat te eten kwamen ze heel nieuwsgierig naar me toe en heb ik een paar foto's gemaakt.
Richard gaat volgende week veertien dagen naar Myamar ( Birma ) en ik moet deze week naar Cambodja om mijn visum te laten verlengen aan de grens daar, a.s. donderdag komt Roan vanuit Bangkok even langs wippen bij ons in Naklua, leuk !
Voor de Songkran, 15 april ( Een lentefeest waar iedereen elkaar nat spuit of gooit met water !) hoop ik bij Nick in zijn huis te zijn om daar een paar slaapkamers te gaan betimmeren. Hij woont tussen Pattaya en Sattahip in het binnenland.
Dit jaar heeft Thailand geen last van overstromingen en de stuwmeren zitten behoorlijk vol met water om de rijstvelden te bevloeien, zelfs de oude koning Bhumipol kwam even uit het ziekenhuis om het te bekijken.

  • 10 April 2014 - 20:31

    Rina M:

    He leen...

    Roan is er nu....heb net met hem geskyped. Leuk hoor..wens jullie morgen een fijne dag!! Wel fotoos maken he ;-)
    Kijk je ff samen met hem je skype na...ik weet je skypenaam niet ...en of het bij je werkt...hihi
    Welterusten liefs Rina

  • 11 April 2014 - 19:48

    Minne Bouta:

    Hoi, Leen,

    De foto's geven een aardige indruk hoe je woont.
    Je schrijft regelmatig over verrichte werkzaamheden... het zou leuk zijn daar ook eens wat foto's van te zien bijv. van die Thaise medewerkers op hun aanrechtopstapje.

    Groet,

    Minne

  • 12 April 2014 - 09:10

    Leen Guijt:

    Hallo Minne, het zijn heel eenvoudige plateautjes van hardhout, van 15 cm hoog die ik voor de Thaise dames in elkaar gezet heb. Zo simpel dat ik er niet aan gedacht heb om daar een foto van te maken !
    Als ik weer in het Mercy Pattaya Kinderhuis kom, aan het eind van deze maand, dan hoop ik er aan te denken om er een foto van te maken.
    Voorlopig ben ik aan het werk in het landhuis van Nick, waar ik op mijn vorige reis naar Thailand ook al gewerkt heb, in de slaapkamer van van zijn dochter. Nu is de slaapkamer van zijn zoon aan de beurt.

    Warme groeten vanuit Pattaya Naklua van Leen.

  • 12 April 2014 - 09:15

    Leen Guijt:

    Hallo Rina mijn Skypenaam is : leendert guyt
    Liefst voor 19.00 uur Nederlandse tijd bellen, dan is het in Thailand 24.00 uur.

    Lieve groet van Leen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Samen met mijn kleindochter Sefanja op het strand van Katwijk aan Zee.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 113713

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 13 September 2012

Pattaya for ever !

21 Maart 2012 - 31 Mei 2012

Even terug in Nederland

Landen bezocht: