Het is weer rustig in Bangkok. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Het is weer rustig in Bangkok. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Het is weer rustig in Bangkok.

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

03 Maart 2014 | Thailand, Pattaya

Aangezien de demonstranten wel inzagen dat ze niets opschoten met het bezet houden van het centrum van Bangkok en ze heel veel middenstanders benadeelden ( leden van hun eigen partij !), hebben ze daar alle straten weer vrijgegeven. Een klein clubje doorzetters hebben zich teruggetrokken in het park in het centrum van Bangkok, maar dat zal wel met een sisser aflopen.
Hier bij Pattaya is er voor ons niets te merken geweest van de demonstraties en zijn we afgelopen week 4 dagen voor het Kinderhuis van Mercy Pattaya bezig geweest.
Richard heeft Andy, de Engelsman bereid gevonden om alle kasten voor de meisjes 3 keer te lakken, Andy is in Engeland zelfstandig schilder en zegt dat hij daar 120 pond per dag mee verdient !
Vorige week kon ik dus beginnen om de hang-legkasten voor de jongens te maken, die jongens zijn al een paar keer komen kijken en een van hen vroeg of hij bij ons kon werken om zo ook timmerman te worden.
We hebben hem uitgelegd dat het beter was om eerst zijn school af te maken en dan nog eens te komen praten.
Jeremy Kraus van het Thrive Rescue Home, waar Min en Mon zitten, had op Facebook gevraagd of mensen hem wilden steunen zodat hij 4 nieuwe banden voor zijn busje kon kopen.
Vorige week heeft een organisatie uit Canada hem een nieuwe bus geschonken ! Ze zijn er in Jomtien erg blij mee, nu kunnen de kinderen weer veilig naar school gebracht worden.
Afgelopen zaterdag is de leiding in de nieuwe bus met de kinderen naar het Waterpark in Jomtien geweest.
Het was een prachtige dag voor de kinderen !
Bij het kinderhuis van Mercy Pattaya is er nu een overkapping van de speelplaats gebouwd, zodat de kinderen ook buiten in de schaduw kunnen spelen en hun fietsen niet de hele dag in de zon staan.
De leiding van het kinderhuis van Mercy Pattaya wil een terrein achter het kinderhuis aankopen zodat de kinderen meer ruimte krijgen om te fietsen en te spelen. Alleen de eigenaar wil een er een veel te hoge prijs voor hebben ! Willen jullie ervoor bidden dat ze het voor een redelijke prijs kunnen kopen ?
Volgende week heb ik een paar dagen vrij.
Rik moet eerst met zijn Pick-up nieuw hout kopen en naar het kinderhuis brengen.
Rik is een Canadees die een half jaar in de olievelden in Canada werkt en dan een half jaar vrijwilligerswerk doet voor enkele kinderhuizen bij Pattaya. Hij is een goede lasser en heel handig met fietsjes.
Zonnige groeten allemaal vanuit Pattaya Naklua van Leen Guijt.

  • 04 Maart 2014 - 13:09

    Rina Mooij:

    He Leen

    Fijn dat jullie zoveel hulp krijgen.
    Roan is nu onderweg naar Hong Kong...blijft een paar dagen daar en gaat zondag of maandag naar bangkok...hij blijft een tijd daar en wil contact met je gaan opnemen....wil ook langskomen....leuk he!
    Lieve groetjes

  • 04 Maart 2014 - 17:46

    Leen Guijt:

    Hoi Rina,
    Ja leuk hoor , die zoon van je is al een hele wereldreiziger !
    We zullen hem hier in Thailand met open armen ontvangen !
    Mijn tel.nr. is hier : 0927037146 (Thailand is 066)
    Lieve en warme (33 graden) groeten terug van Leen Guijt.

  • 05 Maart 2014 - 11:27

    Danielle:

    He pa... kunnen we je wel eens smsen op dit nummer?
    Tijd dat je een smartphone aanschaft, kun je gratis appen met de hele wereld!:-)

  • 05 Maart 2014 - 16:05

    Leen Guijt:

    Hoi Danielle, ja dat denk ik wel !
    De 0 voor de negen dan weglaten dus:066927037146
    Deze Nokia bevalt me nog best, in de avond kan ik alle berichten beantwoorden op mijn laptop.

  • 05 Maart 2014 - 16:15

    Leen Guijt:

    He Roan,
    Als je in Bangkok aankomt dan is het heel voordelig om een Thaise simkaart van AIS te kopen vlak bij de uitgang van het vliegveld, als je toestel tenminste simlock-vrij is. Je krijgt wel een ander nummer.
    Het kost 150 Baht en dan heb je 100 belminuten, dat kan je in iedere supermarkt laten verhogen !
    Tot ziens in Pattaya, Leen.

  • 06 Maart 2014 - 19:11

    Loes Schaap:

    Beste Leen,
    Leuk je bericht uit Thailand. Wat een onderneming zeg om daar te gaan werken; wel heel mooi werk.
    Maar ik heb je foto bekeken en volgens mij heb je niet bij mij in de klas gezeten. Welke jaren heb je op de Groen van Prinsterschool gezeten? Ik weet nog niet precies een datum voor de reunie. Mijn organisatie voor de reunie schiet nog niet erg op, maar als het je uitkomt en je kent meer mensen uit mijn klas, dan ben je van harte welkom.
    Verder wens ik je succes daar in dat verre land.
    Hartelijk groet, Loes Schaap

  • 07 Maart 2014 - 08:27

    Leen Guijt:

    Hallo Loes,
    De jaren dat ik op de Groen van Prinsterschool in de Remisestraat gezeten heb zijn : 1952 tot 1958.
    De eerste klas met juffrouw Burggraaf, de derde met meester van Katwijk en de 6e klas met meester Goedhart. Mijn ouderlijk huis ( nr 33) stond schuin tegenover de school.
    Warme (32 graden ) groeten van Leen Guijt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Samen met mijn kleindochter Sefanja op het strand van Katwijk aan Zee.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 113761

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 13 September 2012

Pattaya for ever !

21 Maart 2012 - 31 Mei 2012

Even terug in Nederland

Landen bezocht: