UItstapjes. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu UItstapjes. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

UItstapjes.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

05 Mei 2014 | Thailand, Pattaya

De kinderen van het Kinderhuis hebben ook zomervakantie van school en ze hebben de eerste paddenstoelen uit hun eigen kweek opgegeten.
De grote jongens hebben meegeholpen om een hut met zwart plastic te omspannen en hebben de paddenstoelen elke dag vochtig gehouden.
De kinderen waren heel trots dat de eerste kweek gelukt was en hebben ervan gesmuld.
De grotere kinderen hebben een paar uitstapjes gemaakt naar een zwembad en naar strand en ook hebben ze op olifanten gereden.
Met de twee jongens in ons huis ( Win en Oah) hebben we ook uitstapjes gemaakt, o.a. naar de speelautomaten bij het Central winkelcentrum en ook met de boot naar het eiland Koh Larn.
Dat eiland ligt op een half uur varen van Pattaya en heeft heel schoon water, zodat je de visjes kan zien zwemmen.
Omdat het de laatste week nogal warm was hier, heb ik huiduitslag gekregen en volgens Rung zou dat weggaan als ze me insmeerde met een mengsel van honing en groene thee-extract.
Daarna moest ik dan een uur op het strand blijven liggen, afgedekt met bananenbladeren.
Toen dat niet het gewenste effect had werd ik weer ingesmeerd met yoghurt en moest helemaal onder het zand gaan liggen.
Nou, dat heb ik maar een half uur volgehouden !
Als ik in juni weer in het kille Nederland ben dan verdwijnt die uitslag vanzelf door de kou !
Gelukkig is er vandaag een onweer geweest, waarbij het pijpenstelen regende en de temperatuur naar 30 graden gedaald is !

  • 07 Mei 2014 - 12:10

    Leen Guijt:

    Hallo allemaal, de foto's staan een beetje door elkaar heen, ik kon ze niet op volgorde krijgen vanwege de slechte verbinding op maandag.
    De verbinding was dinsdag overdag niet veel beter, daarom ben ik in de nacht van dinsdag op woensdag om 5 uur opgestaan om de rest van de foto's erbij te zetten. Daarna ben ik weer gaan slapen !
    In de nacht is de verbinding met het internet hier goed !
    Een video is toch nog niet gelukt, die doe ik de volgende week dan wel.

    Warme en lieve groeten van Leen Guijt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Samen met mijn kleindochter Sefanja op het strand van Katwijk aan Zee.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 113736

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 13 September 2012

Pattaya for ever !

21 Maart 2012 - 31 Mei 2012

Even terug in Nederland

Landen bezocht: