Het eiland Koh Samed en andere dingen. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Het eiland Koh Samed en andere dingen. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Het eiland Koh Samed en andere dingen.

Door: Leendert

Blijf op de hoogte en volg Leendert

25 Juni 2012 | Thailand, Pattaya

Maandagmorgen heeft Soelemon ons met haar auto naar de pont van het eiland Koh Samed gebracht dat in de buurt van Rayon ligt.
We zijn er met een speedboot naar toe gevaren, dat was een hele belevenis,omdat het water vrij ruw was.
De boot slingerde en klapte op de golven en af een toe kwam er buiswater over ons heen !
We werden dichbij het strand afgezet, want er was geen aanleg steiger daar, er stond op die plek nog een halve meter water.
De kapitein droeg onze koffers naar het strand en vandaar moesten we verder lopen naar onze huisjes.
Die waren in een mooi stuk natuur neergezet en je kon vanaf je balkon uitzien op al dat moois.
Het eiland is ook prachtig en de stranden waren schitterend met alle restaurants en barren die aan de rand van het strand lagen.
Na 4 dagen hadden we genoeg meegemaak en gezien en zijn met de pont weer naar het vaste land gevaren.
Die week zijn we naar de Walkingstreet in Pattaya gegaan en hebben daar een leuk terrasje ontdekt, waar je een mooi uitzicht hebt op de zee en de pier naar Koh Larn.
Zaterdag ben ik met Soelemon en haat auto naar het vlegveld van Bangkok gereden om Rina en Roan Mooij op te halen.
Het vliegtuig van Egypt Air waar ze mee kwamen had een uur vertraging omdat ze in Cairo al een half uur te laat waren weggevlogen. Ze waren blij dat de benen konden strekken op het vliegveld !
Zondag was er een afscheids-dienst voor 2 mensen die naar Cambodja gingen om daar in een school te gaan lesgeven en ook van de familie Schokliss die weer terug naar Oostenrijk gingen, nadat ze meer dan 5 jaar hier deel van de gemeente geweest waren.
Maandag ben ik met Richard en Roan naar het kinderhuis gegaan waar we 2 stapelbedden in elkaar gezet hebben.
Het vrijwilligers-huis was juist de afgelopen week opgeleverd, dus dat gaan we de volgende week inrichten.