Min en Mon nu in een veilig tehuis ! - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Min en Mon nu in een veilig tehuis ! - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Min en Mon nu in een veilig tehuis !

Door: Leendert

Blijf op de hoogte en volg Leendert

21 Juli 2012 | Thailand, Pattaya

Omdat Min en Mon alleen bij hun werkloze vader woonden en hun moeder in Oostenrijk aan het werk is, hadden wij de twee vaak in de weekeinden bij ons in huis.
Bij hen thuis is er meestal geen geld om eten te kopen.
De vader verkoopt 's nachts zijn lichaam aan de mannen in het uitgaansgebied van Pattaya.
Met dat geld koopt hij dan alcohol, waardoor hij overdag vaak zijn roes ligt uit te slapen thuis.
Twee weken terug in de nacht is een vriend van de vader in het huis van Min en Mon binnengeslopen en heeft Min verkracht.
De buurvrouw heeft ons de volgende morgen daarover gebeld, nadat Min huilend naar haar was toegegaan, toen de kust weer veilig was.
We hebben Min en Mon direct van school gehaald en zijn bij de politie aangifte gaan doen, samen met twee maatschappelijk werksters.
Maar halverwege de dag vertelde Mon aan ons dat hij jarig was !
Toen zijn we naar Mac Donalds gegaan om dat te vieren, daar kreeg Mon ook een kado en hebben we samen voor hem gezongen.
Daarna zijn we naar ons huis gegaan en hebben we gebeden om bescherming voor ons en de kinderen.
Na een paar dagen hadden de maatschappelijke werksters een nieuw tehuis voor Min en Mon gevonden, waar wij het helemaal mee eens waren.
Het is in Jomtien, een plaats ten zuiden van Pattaya, waar een Amerikaans echtpaar kinderen opvangt die sexueel mishandeld zijn.(thriverescuehome.org)
Voordat we de kinderen daar naar toe brachten hebben we eerst gezellig samen gegeten aan de Beach Road van Jomtien. Daar is het uitzicht over de zee prachtig !
In het tehuis hebben Min en Mon een kamer voorlopig voor zichzelf en ze konden dus uitkiezen waar ze wilden slapen.
De kinderen vinden het super dat ze nu zo goed behandeld worden.
Over een paar weken gaan we hen weer opzoeken.

• 21 Juli 2012 - 11:21

Rina M:

O wat fijn is dat....heb ze maar even gezien.....

• 21 Juli 2012 - 11:21

Rina M:

O wat fijn is dat....heb ze maar even gezien.....

• 21 Juli 2012 - 11:25

Rina M:

Leen wat is het goeie emailadres van Rina...is het met ij of met een y?
    Groetjes aan soulemon en Rung...dikke kussen van mij en een knuffel...ik mis iedereen in Thailand.......
    :-(

• 21 Juli 2012 - 11:26

maar ik ben wel :-)

• 21 Juli 2012 - 11:27

Rina M:

Heeft Rung de foto's al op facebook gezien?