De laatste foto's uit Thailand. - Reisverslag uit Bang Lamung, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu De laatste foto's uit Thailand. - Reisverslag uit Bang Lamung, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

De laatste foto's uit Thailand.

Door: Leen Guyt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

18 Oktober 2012 | Thailand, Bang Lamung

Deze foto's heb ik op mijn laatste dag in Thailand gemaakt . Het deed me goed dat onze dakloze man die naast de supermarkt in onze straat slaapt nu een ligstoel heeft. De zaken gaan vooruit ! Hij gaat alle dagen de vuilnisbakken langs om plastic flessen daaruit te halen en andere artikelen waar hij geld voor kan krijgen. In Thailand kennen ze geen statiegeld- systeem en wordt het plastic voor een bepaald bedrag per kilo ingenomen door handelaren. Zo nu en dan, als ik hem zie, geef ik hem een flesje
Ice-Thee en een zakje chips. Hij is daar heel blij mee !
In Pattaya kun je heel lekker vegetarisch eten en je kan ook (kunst) kopen, zowel oosterse en westerse schilderijen.
China Airlines heeft me weer veilig naar Schiphol gebracht maar ik kwam wel snipverkouden aan omdat ik de hele reis in een stoel bij de keuken zat.
Daar hadden de stewardessen de airco hoog staan en de keuken werd enkel afgesloten met een gordijn zodat het behoorlijk fris was waar ik zat.
Maar gelukkig was het zonnig weer in Nederland en ben ik door Anouschka naar mijn bungalowtje gebracht waar mijn oudste zoon Jeroen gezorgd had dat daar een nieuwe schuur gebouwd was.
Mijn zoon en Anouschka gaan binnenkort verhuizen naar een boerderij even buiten Putten, een paar mannen uit Litouwen waren er bezig om het rieten dak te vernieuwen. De boerderij ligt tussen weilanden waar paarden op grazen, een mooi uitzicht, vooral voor een paarden-liefhebster als Anouschka.
Bij mijn bungalowtje ben ik weer bezig gegaan met de springbalsemien in mijn tuin , ik heb er drie kuubs-kisten vol balsemien uitgetrokken en ik hoop dat het volgend jaar minder werk is.
Deze plant zaait zich verschrikkelijk uit !

  • 18 Oktober 2012 - 18:04

    Rina M:

    He Leen...leuke foto's....
    Ja ik weet dat je wifi hebt...maar ik heb je al 2 keer een email gestuurd of je zaterdag 27 oktober bij me wil eten.....dus again....ik wacht op je antwoord...hihi..
    En je had me laatst gebeld, maar ik was in de tuin bezig, dus wel thuis...zal voortaan mijn mobiel mee naar buiten nemen!
    groetjes......

  • 23 December 2012 - 14:59

    Leen Guijt:

    Hallo allemaal, voorlopig blijf ik nog in Nederland ! Ook heb ik een nieuw mobiel nummer : 0683389982
    Daar ben ik elke dag op te bereiken. Alvast iedereen een Gelukkig Kerstfeest en een Voorspoedig 2013 !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Samen met mijn kleindochter Sefanja op het strand van Katwijk aan Zee.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 113726

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 13 September 2012

Pattaya for ever !

21 Maart 2012 - 31 Mei 2012

Even terug in Nederland

Landen bezocht: