Valentijnsday / Magha Puta day - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Valentijnsday / Magha Puta day - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Valentijnsday / Magha Puta day

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

16 Februari 2014 | Thailand, Pattaya

De afgelopen week zijn Richard en ik op dinsdag begonnen bij het Kinderhuis. Richard moest maandag naar Bangkok om weer wat zaken te regelen, ook mijn vriendin Rung ging 2 dagen naar Bangkok om weer nieuwe papieren te krijgen voor haar functie als massage inspecteur.
Zij moet er op letten dat de vrouwen in Pattaya die daar masseren, ook diploma's daarvoor hebben. Zij reikt die diploma's ook uit.
Bij het Kinderhuis van Mercy Pattaya moest ik voor vrijdag 2 buiten-zitbanken repareren omdat op die dag zowel Valentijsndag als Magha Puta dag in Thailand gevierd worden.
Er werden gasten verwacht op het feest achter het Kinderhuis en de kinderen zouden kadoos krijgen.
Magha Puta is het feest waaraan gedacht wordt aan de eerste preek onder een boom die Boeddha gaf aan 1250 mensen, 9 maanden nadat hij uit het paleis van zijn vader gegaan was.
Het is een nationale feestdag in Thailand en de kinderen krijgen geschenken. Ze kregen allemaal een schoenendoos vol spullen. (ook kleren) Er werden Thaise liedjes gezongen. In het afgelopen weekend was het mooi weer om naar het strand te gaan , daar zijn ze nu bezig om een nieuwe waterzuivering te maken zodat het vuile afvalwater uit het restaurant en de hotels eerst gefilterd wordt voordat het in zee stroomt.
Zondag hadden we een fijne morgen in de samenkomst omdat er 3 mannen hun hart aan Jezus gaven, het waren 2 mannen uit Ijsland en een Engelsman. Pastor Allan was net terug uit India waar hij de meeste tijd op bed had gelegen omdat hij daar een voedselvergiftiging had opgelopen. Hij had groene curry gegeten, die hij altijd lekker vindt maar gelukkig kon hij de volgende dag toch een preek van 2 uur houden voor de 35000 mensen daar.