Gedwongen rust voor mij. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu Gedwongen rust voor mij. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Leendert Guijt - WaarBenJij.nu

Gedwongen rust voor mij.

Door: Leen Guijt

Blijf op de hoogte en volg Leendert

10 Maart 2014 | Thailand, Pattaya

De demonstranten in Bangkok hebben nu hun tenten opgeslagen in het park in het centrum van de stad en marcheren zo nu en dan door de straten daar. Er zijn ook veel demonstranten naar huis gegaan omdat ze er niet meer in geloven dat ze de rode regering van Thailand kunnen dwingen om af te treden.
In ons huis in Naklua hadden we andere problemen , de WC beneden was verstopt en er moest een nieuwe rioleringspijp van de badkamer achterin het huis naar de riolering onder de straat gelegd worden.
De werklieden zijn een week werk bezig geweest en al die tijd moest er gebruik worden gemaakt van mijn WC boven !
Als een soort vergoeding kreeg ik een voeten-massage met massage-olie van een van de dames, heerlijk !
Maar toen ik me daarna ging douchen en op de rand van het toilet mijn voet wilde wassen gleed ik uit en kwam plat op mijn rug terecht op de vloer van de badkamer, met mijn rechtervoet in de toiletpot !
Dat leverde mij een verstuikte voet op en nu moet ik rust houden en zoveel mogelijk met mijn voet omhoog zitten.
Mijn Amerikaanse vriend Richard Haines heb ik afgebeld en die is nu met een vriend gaan klimmen in de bergen.
Misschien kan ik volgende week weer met hem naar het Kinderhuis rijden om daar mee te helpen.
Ze willen op het terrein van het Kinderhuis grote vruchtbomen planten om de kinderen te leren dat vruchten aan bomen groeien en niet in de supermarkt gemaakt worden.
Ook is het fijn dat die vruchtbomen schaduw geven !
Achteraf gezien hebben ze de Thaise werkers toch teveel palmbomen laten kappen toen ze het Kinderhuis in gebruik namen en nu loop je overdag op het terrein meestal in de brandende zon.
Met mij gaat het al wat beter, vandaag heb ik weer gezwommen in de zee in de baai van Naklua, ze zijn daar op het strand nog steeds bezig met de zuiveringsinstallatie. Goed werk !!

  • 12 Maart 2014 - 11:01

    Minne Bouta:

    Hallo, Leen,

    Die smak van je was volgens mij een bijzonder gezicht.....hoe krijg je het voor elkaar?
    Toch voortaan maar meer reinigingsactiviteiten ZITTEND doen.
    Hier hebben we echt voorjaar met dagelijks zon en temperaturen van 12 tot 18 graden, ongekend hoog voor de tijd van het jaar, wel lekker, maar niet beopaald een einde winter-gevoel.
    Betreschap verder gewenst, het ga je goed

  • 15 Maart 2014 - 09:36

    Leen Guijt:

    Hoi Minne , ja het zag er eerst niet zo goed uit maar ik kreeg de volgende dag een speciaal warm voeten bad met rozenbladeren en dat heeft heel goed geholpen ! De dag erna ben ik gewoon met Richard naar het Kinderhuis gereden en heb ik nog wat kasten kunnen afmonteren.
    Ja ik lees op het Europese weerbericht inderdaad dat het bij jullie al lente is, de bloemen lopen al uit.
    Alles in Nederland is nu een maand te vroeg, ik hoop dat het goede weer stand houdt bij jullie.
    Hier begint het al tegen de 35 graden aan te lopen, iets wat ook te vroeg is voor de tijd van het jaar.
    Meestal begint de zomer hier in april met wat ze hier de Songkran noemen, dan gooit of spuit iedereen naar iedereen met water ! Lekker verkoelend !
    Warme groeten vanuit Pattaya van Leen Guijt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Samen met mijn kleindochter Sefanja op het strand van Katwijk aan Zee.

Actief sinds 15 Juli 2010
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 113714

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 13 September 2012

Pattaya for ever !

21 Maart 2012 - 31 Mei 2012

Even terug in Nederland

Landen bezocht: